Toivoisin sivustolle vaikka ihan omaa osiota korkeista tiloista (varmaan nykyisin erittäin suuressa osassa uusia omakotitaloja on ainakin korkea olohuone) ja niiden sisustamisesta sekä tietenkin valmiiksi sisustettuja tiloja. Olen kokenut erittäin haastavaksi saada korkeasta tilasta kotoinen ja "valmis". Murheenkryynini on tilasta puuttuva iso taulu (=vinkkejä esim. tee-se-itse tauluille) , tarpeeksi iso kattolamppu (=vinkkejä mistä voi hankkia edullisesti isoa tai sitten tee-se-itse ideioita) sekä verhot; nyt meillä on isoissa ikkunoissa (kork. 4 m, lev 6 m) valkoiset lamellit, jotka saa tilan näyttämään jotenkin kylmältä ja valjulta. Myöskin olen pohtinut seinien päällystämistä joko maalilla tai tapetilla, nyt kaikki seinätkin vitivalkoisia ja paljaita = miten "täyttää" isoja seinäpintoja?
Myöskin voisi olla aika kiva saada tänne sivustolle sellainen tee-se-itse -osio, johon voisi tuoda ideoita ja kuvia. En nyt tarkoita ehkä mitään remontointiohjeita vaan ennemminkin sisustamiseen liittyviä ohjeita kuten vaikka "näin teet sängynpäädyn", näin teet ison taulun jne.
heidiekholmtalas, 2014-03-07
Moikka! Käy kurkkaamassa meidän olohuone albumia. Meillä on keskikerros avotilaa. Meillä on efektiseininä tapettia, valokuvatapettia ja Tikkurilan taika helmiäismaalia hopeana. Jos sinulla herää kysymyksiä kuvien perusteella vastaan mielelläni. Onko sinulla omasta olkkarista kuvia, niin voin heittää ajatusta?
Nuppu, 2014-03-07
Moikka Heidi ja kiitos kuvistasi, suorastaan uskomaton juttu, sillä seurasin Suomein Kaunein koti-ohjelmaa ja pidin juuri teidän kodistanne niin, että jätin jakson tallenteeksi mm. juuri tuon teidän korkean tilaratkaisun vuoksi, mutta mieheni oli vahingossa sen poistanut enkä enää muistanut koko asiaa ja ta-daa, nyt Sinä otat kyselyyni kantaa, huikeeta.
Teillä on tosi paljon samanlainen "ruudukkomainen" ikkuna-ala kuin meillä ja mielestäni meidän lamellit korostavat niitä väärällä tapaa eli tekevät ikkunoista sellaisia pystypuikuloita, varsinkin kun jokaisessa yksittäisessä ikkunaruudussa on oma lamellikisko, kun taas teidän "poikittaissuunnassa" olevat rullakaihtimet tasapainottavat ja yhtenäistävät ikkunoita tavallaan yhdeksi isommaksi ikkunaksi ja nuo sivuverhot näyttävät todella hyviltä niiden rinnalla ja tuovat sitä kaipaamaani pehmeyttä ja lämpöä. Muutoinkin pidän teidän kodin tunnelmasta ja värimaailmasta.
Myös teidän seinillä olevat kuvat ovat todella kivoja, meiltäkin löytyy mahtavia otoksia, mutta ne on siististi tietokoneella = tästä inspiroituneena alan valkkaamaan kuvia ja eikun toteuttamaan.
ps. mistä olette hankkineet nuo rullaverhot + sivuverhot ja ovatko verhot pimentävät? Tuo pimentävyyskin olisi tärkeä juttu, nimittäin kesällä aurinko paistaa suoraan isoista ikkunoista ja tuntuu ettei lamellit riitä estämään häikäisyä ja lämpöä.
pss. liitän kuvan meidän olkkarista jossain kohti :)
heidiekholmtalas, 2014-03-07
Sattuipa siis hyvin :)
Verhot ja kiskot ovat Aletta nimisestä yrityksestä tilattu. Ison ikkunan verhot ovat sähkökäyttöiset. Harmaat sivuverhot ovat peittävät. Niissä on aavistus kuviota, joka tuo elävyyttä. Vallila Interiorista saa myös kivoja ratkaisuja. Kannattaa pyytää tarjous parista paikasta. Hintaerot voivat olla suuria. Valokuvista saa ihania isoja canvas tauluja. Olen tilannut ne Posters Please verkkokaupasta. Yksi ratkaisu mitä mietimme korkean tilan seinään on akustiikkalevyt. Niitä voi tilata myös omista kuvista teetettyinä. Isoja kivoja tauluja on saatavilla taidelainaamosta.
Ihanaa kevättä sinulle!
Karkki, 2014-03-08
Hei, meillä on portaikko valkoinen ja korkeahko. Olen rakentanut Vitran Algue paloista seinäteoksen. Käy kurkkaamaassa albumistani "Eteinen ja portaikko" kuvia. Oikein ihanaa kevään jatkoa!